Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální analýza pokrytí události českými a slovenskými hlavními zpravodajskými televizními relacemi: Střelecký útok v Bratislavě ze dne 12.10.2022
Hruška, Ondřej ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální analýza pokrytí události českými a slovenskými hlavními zpravodajskými televizními relacemi: Střelecký útok v Bratislavě ze dne 12. 10. 2022 zkoumá mediální pokrytí teroristického útoku, který se odehrál v říjnu roku 2022 na Slovensku. Teoretická část vymezuje pojmy jako je realita, objektivita a agenda setting. Velkou část tvoří pojednání o specificích televizního zpravodajství, které je předmětem naší práce. Informování médii o události, kterou tato práce zkoumá, v sobě nese řadu etických otázek, proto se v teoretické části zabýváme v neposlední řadě také novinářskou etikou. Praktická část zprvu detailněji představuje střelecký útok v Bratislavě a cíle této mediální analýzy. Dále se zaměřuje na metodiku jednotlivých výzkumů, představuje zkoumaná média a následně uvádí výsledky na každou z výzkumných otázek. Hlavním cílem práce je zjistit, jak rozdílné bylo informování médií o této události, a to jak na jednotlivých televizních stanicích, tak mezi státy navzájem. Přičemž se kladl důraz na zmapování vývoje mediálního diskurzu tohoto tématu, na analýzu nabízených rámců události nebo postavení tématu vzhledem k ostatním příspěvkům v hlavních zpravodajských relacích. Zvláštní pozornost jsme věnovali umělému přidávání prvků emocionality, respektování soukromí aktérů...
Zvědavá kamera očima jejích tvůrců
Moulíková, Dominika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá televizní magazín Zvědavá kamera, který patřil v 60. letech k nejprogresivnějším představitelům televizní žurnalistiky. Základem pro práci jsou rozhovory s třemi dosud žijícími tvůrci - Otkou Bednářovou, Vladimírem Branislavem a Jaromírem Kinclem. Na základě jejich výpovědí v kombinaci s dobovými dokumenty a dochovanými pořady usiluje tato práce o zodpovězení otázky, jak je možné že i přes četná politicky problematická témata, která redakce Zvědavé kamery přinášela, nebyli tvůrci tohoto magazínu až do období normalizace žádným zásadním způsobem postiženi. V práci jsou podrobně rozebrány klíčové díly magazínu, mimo jiné Volba povolání Otky Bednářové či Spor a Porota Vladimíra Branislava a Jaromíra Kincla. Na základě předložených zjištění rozkrývá tato práce přístupy, které autoři volili, aby mohli v rámci hranic vymezených totalitárním systémem natáčet relativně svobodné pořady.
Publicistický pořad o médiích Newsroom ČT 24
Košutová, Zuzana ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Práce se zaměřuje na první rok vysílání publicistického pořadu Newsroom ČT24. Je členěna na dva hlavní bloky, teoretický a praktický. V tom prvním je popsán teoretický kontext pořadu, jsou zde vymezeny základní užité žánry pořadu a jiná teoretická východiska. Na ně dále navazují kapitoly o historii české publicistiky s důrazem na publicistiku televizní. Tato část práce sleduje některé trendy ve vývoji televizní publicistiky ve vztahu k historickému kontextu doby, plynule přechází i do současnosti. Práce dále vymezuje základní specifika zkoumaného pořadu a metodologii jeho výzkumu. V praktické části pak zkoumá pořad z obsahové i žánrové stránky prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní analýzy. Představuje hlavní témata a žánrová specifika pořadu v prvním roce jeho vysílání, mapuje místní kontext zpracovaných témat. Přináší také procentuální shrnutí okruhu hlavních témat pořadu. Zároveň ukazuje procentuální zastoupení místního kontextu v celkovém měřítku a doplňuje tato data o procentuální podíl hard news a soft news. Práce taktéž shrnuje nejčastější žánrové formy pořadu a porovnáním jednotlivých dílů demonstruje rozdíly v dramaturgii na jejím počátku vysílání a na jeho konci. Pojednává také o skladbě tematických bloků pořadu a stručně charakterizuje jeho základní strukturu v prvním roce vysílání.
Zvědavá kamera očima jejích tvůrců
Moulíková, Dominika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá televizní magazín Zvědavá kamera, který patřil v 60. letech k nejprogresivnějším představitelům televizní žurnalistiky. Základem pro práci jsou rozhovory s třemi dosud žijícími tvůrci - Otkou Bednářovou, Vladimírem Branislavem a Jaromírem Kinclem. Na základě jejich výpovědí v kombinaci s dobovými dokumenty a dochovanými pořady usiluje tato práce o zodpovězení otázky, jak je možné že i přes četná politicky problematická témata, která redakce Zvědavé kamery přinášela, nebyli tvůrci tohoto magazínu až do období normalizace žádným zásadním způsobem postiženi. V práci jsou podrobně rozebrány klíčové díly magazínu, mimo jiné Volba povolání Otky Bednářové či Spor a Porota Vladimíra Branislava a Jaromíra Kincla. Na základě předložených zjištění rozkrývá tato práce přístupy, které autoři volili, aby mohli v rámci hranic vymezených totalitárním systémem natáčet relativně svobodné pořady.
Nestandardní kameramanské postupy ve zpravodajství a v publicistice
Géla, František ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce "Nestandardní kameramanské postupy ve zpravodajství a v publicistice" má za cíl přiblížit obrazové a realizační metody používané při produkci televizní žurnalistiky, a to konkrétně ty, které se vymykají běžným rutinám. Tyto metody se objevují v souvislosti s technologickým rozvojem a se snahou zatraktivnit jinak obrazově neutrální prostředí televizní žurnalistiky atraktivními prvky. V první části jsou přiblížena specifika televizního zpravodajství, stručná historie, druhy zpravodajských sdělení a typologie zpráv. Další část se zabývá specifiky obrazu v audiovizuálním díle. Přibližuje audiovizuální jazyk, výrazové prvky audiovizuálního díla a specifika obrazu v televizní tvorbě. Stěžejní část práce se zabývá kameramanskými postupy v televizní žurnalistice. Na základě odborné literatury a rozhovorů s tvůrčími pracovníky zpravodajství České televize přibližuje tyto postupy a představuje moderní tvůrčí metody, které ozvláštňují obrazovou složku. Mezi ně můžeme zařadit využití miniaturních akčních sportovních kamer, bezpilotních letounů či skrytých kamer. Z realizačních metod se objevují videožurnalismus a mobilní žurnalismus, který využívá běžných mobilních komunikačních zařízení k produkci profesionálního zpravodajského obsahu. Tyto metody jsou v poslední části diplomové práce...
Využití sociálních sítí v živě vysílaných publicistických pořadech
Vaněk, Vladan ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zaměřuje na využití sociálních sítí v rámci televizní praxe. Konkrétně je zaměřená na pořad Hyde Park, jenž vysílá od roku 2010 zpravodajský kanál ČT 24. Hyde Park se stal prvním interaktivním publicistickým pořadem, který využil právě sociálních sítí k pokládání diváckých dotazů. V teoretické části se zabývá vymezením klíčových pojmů - web 2.0, sociální síť, nová média a také definicí pořadu Hyde Park. Praktická část se skládá z pěti kapitol a je zaměřena na výzkum v období ledna roku 2014. Zkoumá dění na profilech pořadu Hyde Park na sociálních sítích, které relace využívá. Jmenovitě jde o Facebook, Google+ a Twitter. Rovněž vykládá prostřednictvím kvantitativní analýzy, který komunikační kanál je pro pořad dominantním. Zaměřená je také na to, jaká je aprobace hostů, jež se v pořadu objevují. Důležitým výchozím materiálem pro tuto práci je rozhovor s Gabrielou Cihlářovou, která působí jako dlouholetá editorka pořadu. Kompletní rozhovor je součástí přílohy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.